Uzroci kvarova turbine

Iako postoje mnogi i različiti problemi koji izazivaju kvar turbine, oni se mogu podeliti u pet grupa i to:

  • Nedostatak ulja
  • Prisustvo stranih tela i prljavštine u sistemu podmazivanja
  • Neredovno menjanje ulja
  • Prisutnost stranih tela u izduvnom i usisnom sistemu
  • Kvalitet materijala i izrade rezervnih delova

Nedostatak ulja

Kako broj obrtaja turbine raste i ide cak do 250.000 o/min, potreba za uljem u smislu podmazivanja i stvaranja uljnog filma je od ogromnog znacaj

Kako broj obrtaja turbine i motora raste tako se opterećenje povecava sa potrebom za boljim hlađenjem i podmazivanjem. Ulje pored svojstva lubrikanta služi i za rashlađivanje unutrašnjih delova motora i turbine.

Ukoliko postoji kašnjenje u dospevanju ulja u ovakvim situacijama za kratko vreme dolazi do kvara. Ležajevi jednostavno ne mogu da trpe trenutke bez podmazivanja te dolazi do pregrevanja. Kašnjenje u podmazivanju se može s prepoznati po vrlo jednostavnoj plavkastoj boji ležajeva i vratila.

Prisustvo stranih tela u sistemu podmazivanja

Mnogi majstori pretpostavljaju, sasvim pogrešno, da ukoliko popravljaju motore sa zaprljanim ili prerađenim uljem, da će filter ulja ukloniti svako strano telo pre nego što dospe do motora i, u našem slučaju do ležajeva turbine. To može biti veoma skupa greška .

Svi ovi materijali mogu da izazovu oštećenja ležaja turbine. Čestice prašine su dovoljno velike da blokiraju unutrašnjot ležajeva turbine i smanje cirkulaciju ulja u istom. Ležajevi turbine će se oštetiti pre glavnih ležajeva radilice motora jer ležaj turbine trpi ogromno opterećenje zbog velikog broja obrtaja u minutu.

Turbina koja se vrti na 80.000 obrtaja u tom trenutku ostvaruje brzinu lopatica od 1 100 kilometara na sat. Novije turbine mogu ostvariti brzinu lopatica od čak 1000 kilomatara na sat.

Neredovno menjanje ulja

Redovno menjanje ulja je veoma bitan faktor zdravlja motora, iako je moderna tehnologija učinila puno u stvaranju dobrih i kvalitetnih ulja, i dalje imamo dva osnovna problema sa kojima moramo da se suočimo:

  • Strukturalna promena ulja
  • Kontaminacija ulja izazvana spoljnim faktorima

** Visoke temperature koje su prisutne u modernim dizel motorima mogu izazvati strukturalno menjanje ulja.

Ovakva reakcija proizvodi ugljenične materijale koje se sakupljaju i izazivaju probleme na ležajevima i svim ostalim pokretnim delovima motora. Oksidacija izaziva mešanje ugljovodonika u ulju sa kiseonikom , a to proizvodi organske kiseline kojih ima dve vrste ( Kiseline sa niskomm tačkom ključanja i kiseline koje su veoma korozivne)

Ovi nus efekti su odgovorni za nekoliko problema na dizel motorima i turbinama . Ako kiseline postanu učestalo zastupljene napašće ležajeve turbo kompresora i ostale delove izazivajući razne probleme. Takođe, one reaguju na preostalo ulje formirajuci gustu i masnu mulj koja se taloži po po celom motoru a posebno u filterima i na taj način otežava cirkulaciju ulja pa samim tim i podmazivanje vitalnih delova turbine.

** Za razliku od situacije gde ulje loše reaguje kada je izloženo visokim temperatirama i vazduhu, moramo pomenuti i ostale faktore koji stvaraju probleme sa uljem. Među njima su produkti sagorevanja goriva kao što su pepeo , čađ i ostale strane materije koje dospevaju kroz gorivo. Svi ovi elementi izazivajui zagađenje ulja.

Sam motor je izložen zamoru materijala samohavarisanjem i pritom proizvodi sitne metalne čestice koje nastaju usled trošenja. Te čestice će proći kroz ulje i doći do turbine ili će doprineti oksidiranju i ubrzati propadanje.

Prisutnost stranih tela u izduvnom i usisnom sistemu

Strana tela često dolaze u motor putem usisnog sistema za vazdih, kao što su prašina i prljavština. Bilo koji materijal koji dolazi do turbine kroz ove sisteme će bez sumnje oštetiti turbo punjač koji pritom može da ošteti motor.

Kako je turbo kompresor precizan instrument, njegova ranjivost će odmah postati očigledna čim se po prvi put bilo kakva čestice uputi prema njegovom kućištu, šteta će zadesiti lopatice koje bi mogle izazvati ispaljivanje komada aluminijuma direktno prema unutrašnjosti motora, što dovodi do oštećenja motornog klipa, ventila i ostalih delova uključujući i radilicu.

Postoji i drugi scenario gde ne dolazi odmah do takvog agresivnog kontakta. U tom slučaju prašina i bilo kakve ostale materije koje se usisaju se zalepe za lopatice i osovinu. Tada turbine trpi izuzetan stres koji se manifestuje crnim dimom u izduvu, potrošnja ulja, gubitak snage motora, oštećenje lopatica turbine, curenje ulja

Slab ili povišen pritisak ulja

....

UK betting sites, view full information Best UK betting sites bookamkers

Uzroci kvarova

Garancija

Dugo smo u ovom poslu i umemo da ga radimo. Stojimo iza našeg rada i reči jednogodišnjom garancijom. Garantujemo kvalitet ugrađenih delova i odrađene usluge.

Garancija

Dostava na teritoriji Srbije ili inostranstva

Potpuno nam je sve jedno gde se nalazite jer pokvarenu turbinu nam možete dostaviti kurirskom službom ili ukoliko je u pitnju inostranstvo autobusom. Jednostavno zapakujte, napišite Vaš broj telefona i pošaljite na našu adresu, pružićemo uslugu na isti način kao da ste lično došli kod nas, kontaktirati Vas i vratiti Vam paket

Kontakt

Javite se

Pomoći ćemo Vam i odgovoriti na bilo kakvo
opšte ili tehničko pitanje, pružiti savet ili preporuku.

Mi smo TURBOVISK, nalazimo se u Kraljevu
ul. Zelena Gora 41/27 36000 Kraljevo

Bavimo se remontom Turbo-kompresora (putnicki, teretni, gradjevinski program),
remont visko-ventilatora i pumpi za vodu.

( +381 ) 064 186 33 40